Hopp träningen - video

Igår hopp tränade jag ju, vi ghorde en sjukt svår övning. Speciellt för min ponny som gärna vill dra iväg lite efter hindret eftersom att hon är så pigg. Men ska försöka förklara med ord hur det var:

Fram ridningen: Vi travade fram över fyra bommar som låg vid läktaren på en liten volt och sen skulle vi även göra skänkel vikning på ena lång sidan och på den andra lång sidan skulle vi göra en liten volt och ''hoppa'' ett socker bits hinder i trav. Galopp övningen var samma sak med socker bits hindret, alltså inte skänkelvikning eller bommarna.

Fram hoppningen: Vi hoppade fram en gång var på ett räka som kanske låg på 70-80? vi hoppade inte så högt i och med att det var en ganska avancerad övning.. Räket var snett igenom från speglarna som är längst bort i ridhuset och sen gjorde vi samma sak på oxern som var snett igenom från läktaren.

Banan: Först skulle man komma in på en studs med två hinder sen skulle man gå upp på volten där uppe och hoppa ett schack rutit hinder som min häst vart jätte taggad på, efter kommer man in på oxern upp från och direkt in på socker bits hindret och eftersom att min häst gärna drar iväg lite efer så gick det inte så jag la en extra volt, sen skulle man komma på räket och bryta av till trav efter och komma in på bommarna.

Hoppas ni förståd haha :)

(Funderar fan på att döpa henne till TURBOLINA) Tycks? ;D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0