Ursäkta..

Måste ursäkta mig för att det bara har blivit 2 inlägg under 2 dagar för min del.
Har inte mått så bra!
Men idag mår jag ju bättre, för det gör Shipp med!

Men vad var det egentligen som hände igår, dom kom så plötsligt..
:
Shipp skenade runt i hagen när jag kom för att släppa in hästarna..
Alltså, helt ohalt..
Jag fick hjälp med att ta in Shipp, då jag skulle ta Tarqui.

När jag senare skulle ta av Shippen täcket ser M-L hur Shipp håller upp benet.. och nästan sparkar.
Jag går fram och puttar försiktigt på hans ena sida.
Shipp rör sig inte, och jag bestämmer mig för att försöka igen.
Shipp ramlar nästan omkull när han ska förflytta sig, för han kan inte ställa ner benet!

Jag kratsar hoven, men inget vasst sitter i.
Jag klämmer och känner men han är varken svullen, eller har några sår.

Senare på kvällen när mamma kommer upp till stallet, tar vi ut block-halta Shipp och kollar på hoven.
Skon sitter helt snett, och hans tåkappa var körd rakt upp i hoven.

Vi drog loss skon och han kunde genast gå lite på den.

Idag när jag kom till stallet stog han på hoven.
När jag sedan gick med honom, haltade han inte.
Han var dock lite stel kanske.

Han sprang även ut, då han hade fått stå inne hela dagen.

Han fick på eftermiddagen stå i en liten paddexhage.

Jag gck in för att mocka, men när jag sedan kommer ut, ser jag att Shipp hoppat ut från sjukhagen (alla trådar hela) och hoppat in i sommarhagen ist (alla trådar hela).
Hahah, så ont kan han inte ha idag, haha.


Glad jag blev när han stog på båda benen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0