En halt Shipp

Det började när vi skulle leda ut Shipp till hagen och han var BLOCKHALT.
3 dagar efter hade vi fått en tid hos Bollerup klinik, och åkte vi till Bollerup och gjorde en hältutredning.
Vi rönka, och  sprang, hehe.
Han var fortfarande väldigt halt.

Han vart behandlad och stog inne i en vecka, och 1 vecka senare åkte vi tillbaka.¨
Shipp hade svarat jätte bra på behandlingen och var knappt halt längre.
Där träffade vi en hovslagare som var jätte bra.
Hon ska sko Shipp om 2 veckor med en specialsko.
Hon berättade att skon skulle göra så att han kunde rulla bättre, och förklarade att anlednoingen till att han kan bli halt lite titt som tätt är för att han inte kan "rulla" så bra med vanliga skor, och kan då ej gå på ojämn mark.
När han har gått på ojämn mark, blir han halt flera timmar senare..
Vilket vi då förstod, då han hade hoppat i hagen dagen innan han blev halt.

Shipp blev rönkad och behandlad igen, och imorgon får jag börja skritta, sen om 1,5 vecka då han får skon, får jag sätta igång honom som vanligt!




Ni ser ju hur pigg och fräsh han var här liksom?
Dagen innan han blev halt.

/Mina

Kommentarer
Postat av: rean

super nice say hihi and super ship and mina ! love x rean

2011-07-23 @ 19:48:48
URL: http://www.reansjupiter.blogspot.com
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. åh vad kul! :D följer dig på bloglovin (Y)

2011-07-23 @ 21:13:10
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0