Duscha..?

Jag duschar min häst HÖGST 2 gånger i månaden.
Till speciella tävlingar eller uppvisningar, eller när jag vill bli av med liniment..

Jag duschar inte Shipp med schampo 2 ggr i månaden, nä..
Inräknat är ju även när jag spolar av honom och svalkar honom lite, t.ex nu när det är så varmt..

Jag vet dock en tjej som schamponerar sin häst minst 2 gånger i veckan.
Hennes häst glänser alltid, och är alltid jätte ren och fin..
MEN han har inte kvar något eget fett på kroppen, han kan inte skydda sig mot knott mm.

Jag tycker inte man borde spola sin häst för ofta..
Det är inte bra för dom..

Men förövrigt är dessa 2 schampon, mina favorit schampon..



Kommentarer
Postat av: Anonym

det är inte sant! Jag tävlar nu inte varje vecka och han har massor av fett i kroppen ( Pälsen )! Gillar inte att andra snackar shit bakom min rygg. Gillar inte sånt!

2011-06-13 @ 08:40:22
Postat av: MARIA ♥

Svar: Klart att han vilar, han brukar vila 1 gång i veckan annars blir han stel därför går han ibland korta promenader istället för att bli riden, då får han som vila men stelnar inte ihop på samma sätt. Men den här veckan blir lite hårdare än vanligt eftersom att vi ska tävla.

2011-06-13 @ 08:53:00
URL: http://itsnobigdeal.blogg.se/
Postat av: Elin

Vatten tar inte bort fettet från pälsen, däremot gör schampot det. Så att spola av hästen efter ridning gör absolut ingen skada.

2011-06-13 @ 10:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0