Min ridhistoria

Mamma fick Frits efter ett ganska rejält uppehåll med hästar, när jag var 3 år.
Jag red ju inte, satt på honom ibland dåå.

Men när jag var 5 år red jag honom lite mer.
Kommer ihåg att jag grät ofta för att jag satt som i splitt. hahaha.

Men senare det året började jag på ridskola, eller sommarskola på några shettisar.

När jag fyllde 6 år fick jag rida en svart tjock söt shettis som hette Mulle.
Hahahah, ja honom fick jag ha som min i ca 1/2 år.

Vid 7 år började jag på Gustavsberg Ridskola.

Men jag slutade efter 1 år, då jag fick erbjudandet att låna en b-ponny så länge jag ville!
Lagmanshaga Novelle (Noffan) hette hon.

Men efter ett tag vart det jobbigt, att hela tiden bli inspekterad och bli rättad av ägaren.
Jag var ju så himla blyg.

Så vi fick köpa henne, men lovade att gamla ägaren var den första vi skulle snacka
med om hon skulle säljas.
Noffan var en underbar ponny som jag redan skrivit lite om.
Men vi tävlade en hel del, med ganska många vinster.
Vi var med på ganska stora uppvisningar också!
Vi var med och inveg borgmästaren i Nyköping

(klicka)

Vi inveg elitloppet på Solvalla 2008.

(klicka)

Vi var med och red en uppvisning på hästens dag på Armemuseumet
(klicka inte, för bilden är hemsk.. kan ladda upp fler bilder när jag har flyttat).

Vi var med lite här och var..

När jag hade haft Noffan i 3 år, ville jag ha en till häst!
Vi åkte och kolla på en c-ponny, Moviestar, som fortfarade hade sitt föl med sig, och vi köpte dom!
Fölet också!

Vi hade fölet i ca 4-5 månader, innan den såldes.
Movie har jag också varit med och invig elitloppet med, fast 2 gånger!!


Hon var ett smecker knabstrupper sto, född 2003.



När jag hade haft Moviestar 1 år, och Noffan i 4 år, såldes Noffan till gamla ägaren.
Och när jag hade Movie 2 år, alltså 1 år senare, fick jag Shipp, och medryttaren till Movie köpte Movie.

Förutom att jag har Shipp, har jag hjälpt till med ganska många hästar, och ridit till.
Men jag har aldrig varit medryttare eller liknande.

Så nu har jag världens underbaraste ponny som betyder mer än allt för mig.
Han ställer alltid upp, och hoppar det jag styr honom på, även om han är unghäst.

Shipp heter alltså egentligen Koeran v. Schippersweide och han är korsning Spansk arab/Holländsk New Forest. Shipp är född 2005, och är startad 115 cm.

Gammal, oärlig film, från när Shipp inte var lika fin.
Stel osv..


Shipp och jag har startat 100 cm hoppning, men ingen dressyr, då jag hela tiden dragit på det.

Shipp & jag var med i invigningen av elitloppet.


Frits..
Jaa, vem ör Frits egentligen?
Frits är mammas frieser häst, som många vet om.
Han är.. kan man väl säga.. KÄND!

Honom vart jag tillfrågan om jag ville vara med i Stockholm International Horse Show.
Såklart att jag ville!
Har dock inga bilder därifrån, men film har ni sett!

Han kan alla möjliga trix & fix, som piaff, passage, stegra på kommando, hälsa, buga, spank skritt osv.
Honom har jag också varit med på Solvalla Elitloppet.
Fast där mest i defileringarna.

(klicka)

Vill ni veta mer? Kommentera det då, eller maila.
[email protected]




Kommentarer
Postat av: Filippa

Vad roligt att läsa , du är jätte duktig :)

2011-06-18 @ 16:19:38
URL: http://hoppar.blogg.se/
Postat av: Agnes

Super fina bilder!

Men..är inte Tarqui eran också?

Saknar dig ! <3

2011-06-19 @ 17:03:35
URL: http://anderssonsfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0