Mina svarar på frågestund..

Vad är eran hästs dåliga sida och bra sida ?
Vad har ni för "problem" med i ridningen, eller om ni inte har något alls? :)

Vad hette eran första häst? gärna bild och förklaring om hästen :)

svar:
Shipps allra bästa sida är nog att han är så sammarbetsvillig och social.
Hans sämre sida är nog att han är väldigt på, och vill alltid stå i centrum osv.


Till båda:
- Vad är den värsta "olyckan" som har hänt er, hästrelaterat då!
- Vad är era mål med hästarna?

Till Mina:

- Har du några tips hur du tränar din ungponny?
- Hur länge har du haft shipp?
- Hur många provred du, innan du bestämmde dig?
- Hur hittade du shipp, när han var tillsalu?

Till Ina:

- Varför köpte du just Silla? Hur många provred du?
- Vad är det bästa med henne? (Silla)
- Vilken färg tycker du är snygg att tävla i?

Haha, det var liiite frågor =) Kram

svar:
Värsta olyckan.. Hmm..
Antingen när jag gick omkull med Shipp på första hoppträningen..
Eller också när jag ramlade av min Bponny och hon klev på mig på magen, rumpan osv..
Mitt mål med Shipp är att komma upp till dom högre klasserna.
Mitt högsta mål är faktiskt rätt realistiskt, och det är att tävla SMhoppning..
Förmodligen i dressyr också!

Shipp tränar ganska mycket som en normal häst, fast med lite mer vila osv.
Han vart ju inriden väldigt tidigt..
Men Ship vilar på måndagar, han går dressyr på tisdagar, han hoppar på onsdagar, och vilar på torsdagar, på helgen rider jag mest ut.. Om det inte är tävling dvs.

Jag provred inte någon annan häst än Shipp.
Meningen var ju inet att jag skulle skaffa en till häst.
Men min tränare ville att jag skulle provrida honom då han sa att hästen var som gjord för mig, hihi.
Så jag åkte ner 5 timmar till min tränare som hade hästen, för att provrida en häst jag inte skulle köpa..
Men jag såg honom, och kunde ganska lätt övertala min mamma att köpa en ny häst till mig.

Min tränare tog hem Shipp från Holland.
Han hade varit hos honom i 1 vecka när jag kom och provred.
När jag hade provridit Shipp, vart han besiktad på alla möjliga sätt, laser osv..
Han gick igenom.. Och det tog endast 2 veckor från provridning, innan Shipp var hemma hos mig.
1 april kom han, som ett aprilskämt (a)

Kramkram ♥


Hur skulle eran drömponny/häst se ut & vara om ni fick välja? :) (dock får ni inte välja den som ni har nu) ;) pussssss <3

svar:
Dum du är :((
Innan jag visste att det fanns hästar som Shipp, skulle den faktiskt vara en GRYM hopphäst (som Shipp), den skulle vara svart, smäcker, vita strumpor, och vit stjärn.
Men nu, om jag inte fick välja på Shipp, skulle jag vilja ha Darwin

Pussss


Hur kändes det att inviga Elitloppet? (Mina)
Vad är det högsta du har hoppat? (Ina)

svar:
Att inviga Elitloppet, är som sagt inget nytt för mig.
Men eftersom att det är den absolut bästa känslan, tröttnar man ju inte precis ahha.

Det känns underbart!
Till och med härligare än att rida på Globen International Horse Show.

Elitloppet är ju såå mycket större!


1. Hur långt vill ni komma med era nuvarande ponnisar?
2. Har ni någonsin blivit rädda för något inom hästsporten? (Sett på TV, trillat av m.m)
3. Vad är erat långsiktiga mål inom ridnigen? :)

Kram! ♥

svar:
(som sagt) Mitt mål med Shipp är att komma upp till dom högre klasserna.
Mitt högsta mål är faktiskt rätt realistiskt, och det är att tävla SMhoppning..
Förmodligen i dressyr också!

Hur menar du med rädd?
Haha, såklart man har blivit skraj när man gått omkull eller liknande.
Men inte ens när jag var 8 år gammal, ramlade av och blev trampad, vägrade jag att inte hoppa upp igen.
Hoppade upp redan samma ridpass.
Ramlade av igen, gjorde mig illa, och hoppade upp igen..
Hahah envis och grejer.

Jag ska bli som Angelica Augustsson, ahhahahah!
Nej men ärligt..
Folk gemför min ridning med hennes (a)

Kram!


Mina: Hur kommer det sig att du får inviga Elitloppet :)?

Ina: Hur många hästar har du ägt totalt :)?

svar:
Min pappa har "hand" om elitloppet, invigningen..
Dom andra som sköter Elitloppet såg mig första gången när jag inveg, och har sen
dess alltid velat ha med mig, även i defileringarna.


vad är erat mål med era ponnyer?
vad är eran högsta önskan?
vad händer när mina flyttar till skåne?
vilka ponnysar har ni haft?
vad är ni annars intresserade av förutom ridning och hästar? :)

svar:
(som sagt) Mitt mål med Shipp är att komma upp till dom högre klasserna.
Mitt högsta mål är faktiskt rätt realistiskt, och det är att tävla SMhoppning..
Förmodligen i dressyr också!

Min högsta önskat går snart i uppfyllelse.. Gissa vad? Ledtråd: 1 juli :)

Menar du med bloggen?
Vi kommer ha kvar bloggen, och bloggen kommer vara som förut..
(Förutom att bilderna tas i Skåne, hihiih).

Jag har haft en Welsh Mountin Bponny sto.
Jag har haft en Knabstrupper Cponny sto.
Jag har en Spansk Arab/Holländsk New Forest Dponny vallack, en Lusitano vallack, Frieser vallack.



Hur hög i maken var shipp när du köpte honom och hur hög är han nu? Är du rädd att han ska växa över till storhäst? ;)

svar:
Hahaha, Shipp är 147,9 cm i mankhöjd nu.
Han var 145 cm i mankhökd för 1 år sedan (när vi köpte honom)..
Och JAAA jag är rädd att han växer över.. SUCK!

Tack så jäääätte mycket för alla frågor!
Kramkram Mina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0