Shipps dag.

Tänkte berätta hur våra hästar går i hagen och så vidare..
En vanlig dag ser ut såhär för min & mammas hästar:
Först får dom mat på morgonen. Nu på sommaren får dom kraft klockan 08.00 på morgonen.
När dom har ätit upp kraften, går dom ut i hagen, och där finns deras hö.
Klockan 12.00-13.00 får dom lunch-hö.
Det är såklart lite olika beroende på väder men en fin dag på sommaren går de nog ute ca 12 timmar.
Det viktigaste för mig, är att min häst får gå ute länge, och inte vara instängd i en box hela dagen.
På vintern går dom ute ca 8 timmar.
På eftermiddagen får dom också hö. Då är klockan ca 16.30..
På eftermiddagen brukar jag också rida.
Sen kvällsfodrar jag någon gång efter 21.30.
Detta är alltså en vanlig dag som nu när jag har lov.
Och på vintern så går hästarna inte ute lika länge i hagen.

Inspiration av Kristina Warg.
Toppen blogg förövrigt!


Har inte Shipp förändrats sjukt mycket sen provridningen? Kommentera!


Kommentarer
Postat av: Rean

Hej mina!

haha du känner mig jag är syster Britt, inklusive tidigare ägare av Shipp,

Jag tycker det är bra att du är så bra tillsammans! och jag följer varje dag din blogg,

Jag är stolt över dig!



Rean kärlek, detta gjorde jag också en haha översättning stadsdelsförnyelse ja eftersom du vet, jag kan inte svenska hihih.

& Det filt, har du varit inblandad i shipp? med försäljningen? hihi det är det filt som vi har gett shipp:)



kärlek!



xxxxxx

2011-06-13 @ 11:08:36
URL: http://jupiterrr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0