Svar på frågestunden! - Ina Hagström

Vad är eran hästs dåliga sida och bra sida ?
Vad har ni för "problem" med i ridningen, eller om ni inte har något alls? :)

Vad hette eran första häst? gärna bild och förklaring om hästen :)

svar:
Min häst bra sida är att hon alltid vill göra sitt bästa som även min tränare säger. Men eftersom att hon itne haft det så lätt som liten eller när det var så behöver hon någon att lite på.
Hennes dåliga är att hon gärna stressar upp sig och vill komma undan jobbet lite ;P.
Mitt problem är min hand som gärna böjer sig när min häst blir lite stressad, har fått dom från Kitte eftersom att han blev grymt stark.
Kommer inlägg om mina ponnys jag haft inom kort!


Till båda:
- Vad är den värsta "olyckan" som har hänt er, hästrelaterat då!
- Vad är era mål med hästarna?

Till Mina:

- Har du några tips hur du tränar din ungponny?
- Hur länge har du haft shipp?
- Hur många provred du, innan du bestämmde dig?
- Hur hittade du shipp, när han var tillsalu?

Till Ina:

- Varför köpte du just Silla? Hur många provred du?
- Vad är det bästa med henne? (Silla)
- Vilken färg tycker du är snygg att tävla i?

Haha, det var liiite frågor =) Kram

svar:

Värsta olyckan: Var nog när jag kraschade in i hindret med Silla på framhoppningen och hon trampade på min rygg och arm. (Var en olycks händelse det som hände henne).

Mitt mål i ridningen är att så småning om komma upp till dom högre klasserna kanske till och med Sm nivå om något år. Får väl se hur det går och så.

Varför? Igentligen ville jag inte ha henne när jag var där första gången och provred henne då jag tyckte att hon var lite pigg och annorlunda. Men i och med att min mamma föll för henne så hade jag inget annat val. Men just nu fattar jag inte hur jag kunnat ''säga nej'' till min pärla. Jag provred 3 stycken innan henne tror jag det var eller två :S

Det bästa med Silla är att hon alltid gör sitt bästa oavsett!

Jag tycker att blå, rött, grått är snyggast att tävla i då det passar till dom flesta och det finns massa snygga grejer till! :)

Tack för frågorna! :D


Hur skulle eran drömponny/häst se ut & vara om ni fick välja? :) (dock får ni inte välja den som ni har nu) ;) pussssss <3

svar:
Min dröm häst skulle vara annorlunda kanske svart eller brun/grå svart aktig och har ett grymt fint steg men samtidigt som hoppar grymt!
Fast så klart är ju Silla min dröm men aja.. :P


Hur kändes det att inviga Elitloppet? (Mina)
Vad är det högsta du har hoppat? (Ina)

svar:
Det högsta jag hoppat är 120 med Kitendo :)


1. Hur långt vill ni komma med era nuvarande ponnisar?
2. Har ni någonsin blivit rädda för något inom hästsporten? (Sett på TV, trillat av m.m)
3. Vad är erat långsiktiga mål inom ridnigen? :)

Kram! ♥

svar:
Jag vill som sagt komma till dom högra klasserna som är runt Msv till och med sm kanske.
Nej eller så klart man någon gång blivit lite skraj men inte direkt så att jag vart rädd för min häst eller liknande men för något år sen var jag jätte rädd för att hoppa. Tyckte mittersta sockerbiten var läskig som ligger på 50-60 kanske?
Hahah otroligt knäppt.

Inte direkt jag tar varje dag som den kommer och så satt jag har inte riktigt tänkt på framtiden eller något sånt men vill komma en bit ialla fall!


Mina: Hur kommer det sig att du får inviga Elitloppet :)?

Ina: Hur många hästar har du ägt totalt :)?

svar:

5 stycken om man räknar med Silla.


vad är erat mål med era ponnyer?
vad är eran högsta önskan?
vad händer när mina flyttar till skåne?
vilka ponnysar har ni haft?
vad är ni annars intresserade av förutom ridning och hästar? :)

svar:

Svaret finns längre upp! :)

Min högsta dröm är att när jag blir äldre driva ett stall som tillexempelt sjtärnborg (ett grymt snyggt / känt stall som jag och mina jobbade på är 2010!) och ha massa tävlingshästar och även avel och kunna ha kvar min lilla bebis.

Vad händer? Ja du hon lever sitt liv där borta och jag mitt här! :) Bloggen kommer såklart vara kvar och så!

Inlägg kommer inom kort på alla mina små hästar jag haft :)

Jag är intresserad av Fotboll då min bror spelar typ alla dagar i veckan och jag följer med på matcher och grejer och tycker det är kul att se på och så! Tycker även innebandy är kul då jag spelat det i flera år!

 



Tack för alla frågor! Jättekul att ni kommenterade! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0