Hoppkurs Pontus Westergren

*jag blir lätt irriterad på bloggar man läser, som får betalt för att skriva "Hej jag äter.",
Därför har jag bestämt att jag inte bara ska skriva:
"Hej bloggen, jag hade träning idag det gick bra."

Nej jag ska försöka formulera mig bättre, FÖRSÖKA!
Jag kanske inte är bäst på det, men om ni märker att jag gjort något fel eller om det är något ni stör er på, kommentera gärna!*


Hoppkurs idag för Pontus Westergren.

Pontus är en B-tränare i hoppning.
En del personer känner säkert igen honom från barbacka hoppningen från Globen och Falsterbo.

Väldigt lärorikdag, med 2 träningar - Markarbete + hoppning.

Markarbetet började väldigt bra, då vi flyttade hästarna för skänkeln och så.
När vi sedan började med bommarna föll ju allt.
Då Shipp är unghäst med VÄLDIGT långa ben, har han svårt för vart han ska sätta fötterna.

Upphöjda bommar på kanske 40 cm skulle han alltså trava över, i Shippens fall HOPPA.

Shipp både skrittade och galopperade gång på gång över dessa bommar.
Efter kanske 20-30 gånger började han förstå, osäker och nervös gick han sedan över bommarna i trav.

Väldigt lärorikt.

Sedan hoppningen, då vi hoppade bana. (Film kommer)
Det gick faktiskt rikigt bra!
Visst, red jag inte till 100% rätt så kom han antingen fel på hindrena och bestämde sig för att inte hoppa, vilket är väldigt ovanligt.

Shipp var väldigt posetivt framåt och jag lärde mig en heldel.

Min skänkel ska längre bak, jag skall sitta ner i galoppen men luta överlivet lite längre fram.
Jag blir mer stilla i sitsen då.

Tack för denna träning Pontus, och vi syns snart igen.


HAHA, söta!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0